کارمند ,مدیریت
در مجموعه ای، فرایندی به شکل درست تعریف نمی شود و کارمندی، الزامات و اقدامات مربوط به خود را به شکل کامل و استوار به همکارش(کارمند دوم) منتقل نمی کند.
این عدم انتقال دلایل مختلف دارد:
عدم تمایل، ترس، اختلاف سلیقه، متعدد بردن وظایف، عدم مدیریت صحیح و...
در نتیجه اگر آن کارمند به هر دلیلی در محل حضور نداشته باشد، کار دچار اختلال می شود؛
و نقطه غمناک ماجرا آن که مدیر دو کارمند، کارمند دوم را زیر سؤال می برد و اختلال ایجاد شده را در جلوی سایر مدیران و کارمندان بخش های دیگر بیان می نماید و حتی وی را به طور ضمنی ناکارآمد و شایسته اخراج عنوان می کند.


آیا به نظر شما مخاطب عزیز، این تعامل سازنده است؟
آیا مدیر مذکور با ضعیف کردن کارمند خود، به جایگاه خود و حتی کارمند اول لطمه نمی زند؟
خروجی و فایده این قضیه چیست؟

یکی از دوستان هم خدمتیم در زمان سربازی می گفت:
۹۰% انسان ها در جامعه ما از انتقاد کردن و موافق نبودن خوششان نمی آید و بعضا صداقت داشتن، به نفعت تمام نمی شود. این موضوع در ارتباطات کاری پررنگ تر می شود و در اکثر جاها، تأیید بی چون و چرا پسندیده تر و بهتر است!

بسیاری از ما در ارتباطات شخصی و کاری به مواردی برخورد می کنیم که بین دو راهی و معذوریاتی گیر میمانیم و به خود می گوییم:
چه تعاملی نماییم و چه پاسخی بدهیم یا ندهیم که طرف مقابل ناراحت نشود و در عین حال مسأله حل بشود؟ آیا سکوت پاسخ مناسبی است؟ و یا گفتگو ؟
آیا سکوت و یا سخن گفتن، اوضاع را بهتر می کند یا خیر؟

من فکر می کنم در درجه اول مدیریت نمودن و پرهیز از ایجاد تنش و ناراحتی اولویت نخست است و در مرحله بعدی، بازبینی فرایند و اصلاح شیوه اجرای آن.
شما چه فکر می کنید؟

موفقیت شما آرزوی من است . از خدا می خواهم که شما نیز به اهداف و آرزوهای بزرگ خود برسید و آن روز مرا در جشن خود شریک کنید. خوشحال می‌شوم در بخش نظرات، دیدگاه شما را درباره این مطلب بدانم. این وب‌گاه متعلق به خود شماست. اگر احساس می‌کنید نیاز به مشاوره دارید، هم‌اکنون تماس بگیرید.
منبع اصلی مطلب : مدیریت و فروش چریکی(سجّاد رحیمی مَدیسه)
برچسب ها : کارمند ,مدیریت
اشتراک گذاری: این صفحه را به اشتراک بگذارید

سبد بلاگ : مدیریت فرهنگ ارتباط صادقانه و سازنده